Mannen zijn de nieuwe knuffelaars

Er zijn zelfs boeken geschreven onder de titel ‘Waarom mannen seks willen en vrouwen liefde nodig hebben‘.

Maar het knuffelgehalte van de hedendaagse vrouw is behoorlijk aan het dalen.

Of zoals hoofdredacteur Playboy Jan van Heemskerk het onlangs formuleerde: “Vrouwen van nu willen niet meer knuffelen, maar seks op de keukentafel“.

Daarentegen worden mannen van tegenwoordig wel helemaal happydepeppie van geknuffel……….

Dat blijkt ook nu weer uit een enquête van voedingsmiddelenbedrijf Nestlé, gehouden onder bijna 60.000 Australische mannen.

Knuffelende mannen zijn gezonder, gelukkiger en slanker en hebben bovendien een beter sociaal leven. Van de mannen gaf 37% aan graag te knuffelen, in tegenstelling tot 29% die dit niet vaak of zelden doet.

Volgens Psycholoog Anthony Grant van de universiteit van Sydney zijn mannen die graag knuffelen sociaal veel actiever. “De wetenschap vertelt ons dat aanrakingen een grote invloed hebben op zowel ons fysieke en mentale welzijn“, aldus Grant.

“Aanrakingen zorgen voor een lagere bloeddruk en hartslag, verhogen het immuunsysteem en helpen pijn bestrijden.”

Lees ook:Maakt seks ons gelukkig of de aandacht en liefde van de partner?
Lees ook:Veel knuffels leiden uiteindelijk tot betere seks!
Lees ook:Na de seks: vrouwen willen knuffelen, mannen eten en roken
Lees ook:Samen naar een knuffel-orgie maakt je relatie liefdevol en trouw
Lees ook:Seks hoeft niet. Knuffelen houdt een relatie ook in stand

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “Mannen zijn de nieuwe knuffelaars

  1. Pingback: Hoe vind je een man met het knuffel-gen? | Relatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>