Bijna anderhalf miljoen Nederlanders actief in digitale datingwereld

DigiDatingVorig jaar schreven we al dat het anno 2015 net zo normaal is om iemand op een datingsite te ‘ontmoeten’ als dat het in de vorige eeuw was om met ‘iemand een koffietje te doen’.

Dat blijkt ook uit de cijfers die almaar blijven stijgen. Inmiddels zijn er 1,4 miljoen actieve Nederlandse ‘daters’, een stijging van 100.000 met een jaar eerder.

Nederlanders gaven vorig jaar ruim 768 miljoen euro uit aan afspraakjes, 11% meer dan in 2014, blijkt uit het LoveEconomy onderzoek van TNS in opdracht van LEXA.

Het meeste geld wordt besteed aan vermaak, restaurants, bars en kroegen. Tijdens een afspraakje geven mensen gemiddeld €33,30 uit per persoon.

In 2015 waren er in totaal 23 miljoen afspraakjes, waarbij ongeveer 500 miljoen euro werd uitgegeven aan bijvoorbeeld de bioscoop, een diner of een drankje. “Dates vinden vaak plaats op gezellige, sfeervolle locaties zoals een restaurant of een barretje”, aldus Emiel Spies van de datingsite.

Lees ook:Nederlandse singles daten vaker en meer
Lees ook:Wat de benen van Heidi Klum, de billen van JLo en het sperma van David Lee Roth gemeen hebben
Lees ook:Bijna 34.000 Nederlandse kinderen betrokken bij echtscheiding in 2012
Lees ook:Man wint miljoen in de lotto, maar moet delen met ex
Lees ook:Hillary Duff laat zich filmen tijdens Tinder-afspraken

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>