Nederlanders zijn met hun emoji’s een verliefd volkje

EmojiHeartEmoji’s zijn bijna niet meer weg te denken in onze communicatie via smartphone en computer. Toch verschilt het per land enorm welke tekentjes er het meest gebruikt zijn.

Geven ze in Australië de voorkeur aan de drol en in de VS aan de aubergine, in Nederland kiezen we vooral voor lief……….

Het hartje is in ons land verreweg de meest gebruikte emoji, blijkt uit onderzoek van Swiftkey.

Nederlanders gebruiken vooral het rode hartje, het hartje met de pijl er door heen en de zoenende lippen. Daarnaast klikken ze het glas bier en het confettikanon vaak aan.

Volgens de onderzoekers zijn de Scandinaviërs tuk op de kerstman-emoji en kiest men in Australië naast de drol, vooral voor de alcohol en junkfood-emoji.

De Finnen gebruiken opvallend vaak de ​nieuwe maan-emoji, volgens de onderzoekers een verwijzing naar hun lange winternachten.

Tot slot gebruiken Portugezen opvallend vaak emoji’s om drugsgebruik uit te beelden: de champignon, pilletje, sigaret en spuit-emoji’s zijn daar erg populair.

Lees ook:Een biertje is een sociaal smeermiddel
Lees ook:Wat vrouwen tot zuipen aanzet: hun man
Lees ook:Gefeliciteerd, u heeft zojuist een lesbiënne gebaard!
Lees ook:Van 1 glas wijn word je aantrekkelijker, van 2 juist niet
Lees ook:Alcohol maakt vrouwen niet aantrekkelijker

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>