Vrouwen nog blijer dan mannen met nieuwe auto, maar…

De aanschaf van een nieuwe auto maakt gelukkig.

Het geluksniveau dat Nederlanders ervaren na de aanschaf van een nieuwe auto wordt beoordeeld met een dikke 7 op de schaal van geluk.

Daarbij is het opvallend dat vrouwen er nog een iets blijer gevoel van krijgen dan mannen die een nieuwe wagen aanschaffen………

Het blijkt uit onderzoek van AutoRAI onder 1000 Nederlandse autoliefhebbers.

Vrouwen geven het gevoel na aanschaf van een nieuwe ‘heilige koe’ een 7,5 en mannen een 7,2.. Dat jonge mannen nog iets gelukkiger zijn met de aanschaf van hun ~waarschijnlijk eerste~  auto blijkt eveneens: zij geven het geluksgevoel zelfs een 7,8.

Het ambitieniveau qua auto’s ligt hoog in NL. De meeste mensen bezitten zelf een kleine, compacte of middenklasse. Als geld geen rol zou spelen, kiezen zij echter voor de hoofdklasse, zoals een Audi A8, BMW 7-Serie, Mercedes-Benz S-klasse (13%), de sportklasse (12%) of voor een SUV/Terreinwagen (14%).

De kleine auto’s zijn dan uit de gratie. Slechts 2% kiest dan voor een auto uit de supermini klasse (zoals de Fiat 500, Toyota Aygo of Kia Picanto) of een compacte sportieveling (bijvoorbeeld de Mazda MX-5).

De auto van de buren houdt ons heel erg bezig. 1 op de 5 is weleens tot heel vaak jaloers op de wagen van ‘naast’. Opvallend is dat bezitters van de grotere klassen vaker jaloers zijn (27%) dan die van een klein model (20%).

Daarnaast weet 59% van de autoliefhebbers precies in welke auto de buurtjes rijden. Onder mannen ligt dat percentage net iets hoger. 14% van de mannen weet zelfs exact kleur, merk en bouwjaar van de auto van ‘hiernaast’ of ‘hier tegenover’. Slechts 5% van de vrouwen weet dat ook. Opvallend is dat mensen die de details van de auto van hun buren exact weten ook in grotere mate jaloers zijn op hen: 11% van hen is heel vaak jaloers, 29% wel eens tot zeer vaak.

Verder zijn we in NL niet bepaald trots op onze rijstijl, ergeren we ons aan oninteressant gelul op de radio, zijn we onderweg dol op Golden Earring’s liedje ‘Radar Love’, twitteren we nauwelijks vanuit de wagen en vinden we dat de beste auto’s uit Duitsland komen.

Bron: Autoblog

Lees ook:Vrouwen schaffen auto aan met hun verstand, mannen kopen een statusbak
Lees ook:Het water loopt mannen letterlijk uit de mond bij het zien van snelle auto’s
Lees ook:Mannen vinden vrouwen in dure auto’s sexy, maar flirten met de ‘kleinere’
Lees ook:Mannen, vergeet die Porsche. Rij een Prius om vrouwen te imponeren!
Lees ook:Wat de Ferrari voor mannen is, is de Mini voor vrouwen

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>