Traditioneel lieten mannen hun vrouw, vriendin of moeder hun ondergoed aanschaffen. Maar daar is verandering in gekomen
Kocht in 2012 nog slechts eenderde van de mannen zelf hun ondergoed, dat is inmiddels fiks gestegen tot 90%.
Dat komt ook omdat de man van nu een statement wil maken met wat hij om de billen heeft………
Dat blijkt uit onderzoek van Garçon Model onder 1000 mannen.
Het label denkt dat de stijging te danken is aan de opkomst van de spornoseksueel, de opvolger van de metroseksueel.
De spornoseksueel heeft pornosterren en topsporters als voorbeeld en ziet zijn afgetrainde en tot in de puntjes verzorgde lichaam als zijn belangrijkste accessoire.
Bekende voorbeelden zijn ex-voetballer David Beckham en model David Gandy, die regelmatig vrijwel naakt poseren voor campagnes van hun eigen ondergoedcollecties.
De gemiddelde man heeft 15 tot 20 onderbroeken die zo’n 3 tot 4 jaar meegaan.
Mannen willen met hun afgetrainde lichaam en modieus ondergoed niet alleen indruk maken op vrouwen, maar ook op andere mannen, zoals bijvoorbeeld in de kleedkamer van de sportclub.
Daarnaast plaatsen veel mannen selfies van hun ontblote lichaam, met alleen een modieuze slip, online. Op Instagram staan inmiddels als zo 11 miljoen foto’s van halfnaakte mannen die met hun lichaam pronken.
Lees ook:Current Obsession: spornoseksuelen
Lees ook:Dames die geen David Beckham thuis hebben, behelpen zich met deze studs
Lees ook:Vrouwen willen lijf à la Cameron Diaz, mannen prefereren rondingen van Kate Upton
Lees ook:Mannen zien liever geen David Beckhams in reclames
Lees ook:Sorry heren, maar zo zien echte vrouwen eruit in ondergoed!