Vrouwen vertellen alles over hun SALE aan’koopjes’. Mannen zwijgen

Nee, niet in de grote liefde of in die prachtige wereldreis schuilt het ultieme geluk.

De uitverkoop: daarvan maakt het hart van de Nederlanders een sprongetje.

Het geluksgevoel stijgt na een ‘heerlijk koopje’ naar rapportcijfer 9.

Bij vrouwen is dit het sterkste waarneembaar en zij vertellen ~in tegenstelling tot mannen~ ook graag aan iedereen hoeveel geld ze wel niet ‘bespaard’ hebben……….

Dat blijkt uit een onderzoekje van BN DeStem tijdens de uitverkoopwoede in het Brabantse Oosterhout.

Van de 1000 ondervraagden beoordeelt 42% het geluksgevoel na een aankoop met flinke korting met een 9.

Bij de vrouwen ligt dit percentage nog hoger, namelijk 51% en zij rapporteren het geluksgevoel zelfs met een 9+.

Het favoriete item tijdens de opruiming is met stip op 1: schoenen. Vrouwen zijn voorts heel open over hun koopjes. Iedereen mag weten waar het gekocht is, hoeveel het eerst kostte en wat ze er uiteindelijk voor betaald heeft.

Mannen zijn daarin terughoudedner. Zij zwijgen liever over de naam van de winkel en de prijs. Zij zijn overigens wel eerder te paaien. 38% gaat al over tot aanschaf als er 30% van de prijs afgaat. Vrouwen wachten liever op een hogere korting.

Lees ook:Van afgeprijsde schoenen krijgen vrouwen slappe knieën, mannen van elektronica
Lees ook:‘Ach schat, ‘t was een uitverkoopje!’
Lees ook:Kortingsbonnen maken vrouwen gelukkig en mannen zijn gevoeliger voor impulsaankopen
Lees ook:Een beetje vrouw shopt 620 jurken, 434 paar schoenen, 310 rokken, 248 jassen en 1116 tops
Lees ook:Auto’s kopen is mannenwerk, maar (mooie) vrouwen zijn voordeliger uit

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>