Als je samen met je partner sport, val je dubbel zo snel af

CouplwWorkoutAls je samen met je partner gaat sporten om af te vallen, raak je dubbel zoveel kilo’s kwijt dan als je in je eentje het gevecht tegen je overgewicht aan gaat…..

Dat blijkt uit een enquête van UKMedix.com.

Mensen die samen met hun geliefde naar de sportschool gaan, vallen gemiddeld 3,7 kilo af. Sporten met een personal trainer in het fitnesscentrum is ook goed voor je gewicht. Op deze manier val je gemiddeld 2,7 kilo af.

Alleen sporten zorgt voor een verlies van slechts 1,8 kilo. Op de 4e plaats staat sporten met een familielid en op 5 met een vriend(in).

De onderzoekers ontdekten dat samen met een geliefde bewegen bij 61% van de afvallers voor een gezonde motivatie zorgt.

30% zegt dat ze er goed uit willen zien voor hun geliefde en daarom harder zwoegen in het fitnesscentrum.

Sommigen gingen wel een stapje te ver door de druk van hun partner.

Eerdere onderzoeken toonden al aan dat met name vrouwen die willen afvallen en die zich positief gesteund weten door hun partner beter slagen hun ideale gewicht te bereiken en bij negatieve stimulansen juist doorslaan in te drastische en te gevaarlijke afval-methodes.

Een gelukkige relatie is helaas vaak een ramp voor je figuur, maar als je besluit dat het minder moet worden: doe het dan inderdaad vooral samen. Als 1 van beide partners opeens slank wordt, is dat vaak de opmaat naar een scheiding.

Lees ook:Mannen moeten gaan sporten met…….. andere mannen
Lees ook:Een gezonde levensstijl lukt beter als je het met je partner samen doet
Lees ook:Dik door trouwen
Lees ook:Slaap je samen slank en relaxed
Lees ook:Van man + kinderen word je vet

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>