Echte winkels vallen om: online shoppen vooral bij mannen in de lift

Veel mannen noemen hun vrouw koopverslaafd. Ja, ja. Dan zijn mannen de digitale koopverslaafden!

Ze doen niet alleen vaker op het internet hun boodschappen, ze kopen ook nog eens duurdere dingen dan vrouwen…..

Zo blijkt uit cijfers van het CBS.

In het afgelopen kwartaal heeft 9% van de mannen meer dan 10x iets aangeschaft via de digitale weg en maar 4% van de vrouwen.

Mannen kopen ook duurdere spullen en diensten. Met name elektronica, software, hardware en financiële producten zijn populair. Maar de meerderheid laat zich vooral verleiden tot de aanschaf van kleding, schoenen, reizen en kaartjes voor evenementen.

Eerder onderzoeken wezen al uit dat mannen vooral met wat alcohol achter hun kiezen aan het online winkelen slaan en ook onder werktijd de weg naar leuke producten goed weten te vinden.

De omzetten van webwinkels gaan er hard op vooruit en stijgen harder dan die van de winkels in het centrum. Dat wordt wel heel duidelijk op een dag als vandaag waarop bekend wordt dat zowel Macintosh (Scapino, Manfield, Invito en Dolcis) als Neerlands trots Vroom & Dreesman uitstel van betaling hebben gekregen, na wel heel teleurstellende resultaten in het afgelopen jaar.

In de eerste 9 maanden van 2015 was de online omzet 19% hoger dan in dezelfde periode in 2014, terwijl de totale detailhandel maar 1% meer omzette.

Sommige mensen kopen nooit online. Bijna 80% van hen bezoekt liever een winkel om bijvoorbeeld het product in het echt te zien, 30% is bezorgd over de veiligheid en privacy, of willen geen creditcard- of persoonlijke gegevens afgeven.

Lees ook:Vooral jonge mannen winkelen digitaal onder werktijd
Lees ook:Schaam jij je ook voor de dingen die in je supermarktmandje gaan?
Lees ook:Van afgeprijsde schoenen krijgen vrouwen slappe knieën, mannen van elektronica
Lees ook:Vrouwen sparen actiepunten voor zichzelf, mannen voor ……. hun vrouw
Lees ook:Online zijn mensen nog ergere leugenaars dan in het echte leven

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>