Boze vrouwen kopen express het verkeerde soort koffie voor hun vent

SupermarketWoman

Vouwen wreken zich op hun partner na een ruzie door o.a. express de foute producten te kiezen tijdens inkopen. Ze zetten het hem betaald met iets dat hij niet pruimt. De tactiek wordt met name gebruikt echtgenotes die niet veel inspraak hebben thuis. Zo nemen ze dan Cola Light mee in plaats van de gewone cola die hun man prefereert.

Dat blijkt uit onderzoek van Prof. Dr. Danielle Brick van het Peter T. Paul College of Business & Economics in New Hampshire onder 300 volwassenen in een relatie.

Dergelijke vrouwen zouden het moeilijk hebben hun frustraties openlijk te communiceren. Het onderzoek toont aan dat zij dan onbewust foute merken aankopen om zo met hun relatieproblemen om te gaan.

“Door het kiezen van het merk dat de partner niet prefereert, voelen mensen zich beter”, aldus professor marketing Danielle Brick. Op deze wijze, die in de marketing bekend staat als de ‘oppositional brand choice’, proberen ze de disbalans in macht te compenseren.

Lees ook:Flesje Coca Cola als verleidingstruc
Lees ook:Naakte designer Marc Jacobs laat vrouwen naar adem happen
Lees ook:Echt wel: mannen besteden meer geld aan uiterlijk dan vrouwen
Lees ook:Een man in een recessie-onderbroek is opeens woest aantrekkelijk!
Lees ook:En wat is nou een foute vrouw?

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>