De mannen-onderbroek als graadmeter voor de economie

Trekt de economie alweer aan of zitten we nog dik in de crisis?

Weg met moeilijke macrocijfers of inkoopindices.

Kijk gewoon in zijn onderbroekenla!

Liggen er een paar stralend nieuwe boxershorts in die lade? Grote kans dat de economie weer aantrekt.

Athans volgens de theorie van de ‘Men’s Underwear Index’ oftewel de MUI. Dit is een Amerikaans fenomeen en werkt volgens het volgende principe: De verkopen van mannenondergoed zijn over het algemeen stabiel omdat het een basisbehoefte betreft.

Op het moment dat het economisch slecht gaat, zullen mannen proberen om nog wat langer met hun slips te doen. Dit leidt tot een daling in de verkopen. Trekt de economie weer aan, dan halen ze de tijd weer in door het aanschaffen van frisse exemplaren. Zo meldt de Washington Post.

In Amerika wordt de verkoop van onderbroeken bijgehouden door onderzoeksbureau Mintel. Volgens hen koopt de Amerikaanse man gemiddeld 3,4 onderbroeken per jaar. Vorig jaar, toen de recessie startte, daalde de verkopen voor het eerst sinds 2003 toen de index werd opgesteld.

Voor 2009 voorspelt het bureau een daling van 2,3 %. Maar er gloort hoop, voor 2010 wordt een daling van slechts een 0,5 % voorzien. En in een vermindering van de daling, kan economisch herstel gezien worden. Dan hebben de heren ook weer voor elke dag een ‘verschoninkje’ in hun la liggen.

Lees ook:Mannen-onderbroeken reflecteren de stand der economie
Lees ook:Hoe hoger haar hak, hoe lager jouw aandelenkoers
Lees ook:Dankzij relatie-economie minder ruzie en meer seks
Lees ook:‘Wie krijgt het huis in z’n maag gesplitst?’ is de crux bij scheiding
Lees ook:Ondergoed keert zich om: vrouwen in een grote en mannen in een kleine slip

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>