Vrouwen letten bij winkelen meer op prijzen, mannen houden van merken als status

Het is altijd wel ergens uitverkoop, opruiming, sale of zoals onze zuiderburen zeggen: solden. En als je nu heel clichématig denkt, dat vrouwen dan een gat in hun creditcard branden heb je het mis…..

Zo blijkt uit onderzoek van solden.be onder 1000 Vlamingen.

Vrouwen letten meer op de centen dan mannen. Zij zullen eerder een goedkoper of nepproduct aanschaffen, wanneer het bijna niet te onderscheiden is van het echte item. Mannen kiezen daarentegen resoluut voor de status van het merk.

Voorts ervaren vrouwen winkelen niet alleen als kopen, maar ook als een sociale activiteit. Daarom shoppen ze ook vaker als ze zich niet zo goed voelen, terwijl mannen het eerder als een verplicht nummertje zien. Wel opvallend: ook tijdens de werkuren wordt er (digitaal) gewinkeld, en dan vooral bij de mannen. 20% schaft dingen aan tijdens kantooruren.

Lees ook:Vrouwen shoppen vaker, maar mannen geven meer geld uit
Lees ook:Vooral jonge mannen winkelen digitaal onder werktijd
Lees ook:Met je vriendin uit winkelen? Goed voor de economie, slecht voor je eigen bankrekening!
Lees ook:Shoppen een vrouwending? Man: je leeft er langer van!
Lees ook:Manlief gaat alleen mee uit winkelen als hem daarna een beloning wacht

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>