Vrouwen zijn van Instagram, mannen van LinkedIn

Ieder zijn eigen sociaal netwerk en er valt genoeg te kiezen.

Op de populairste sociale netwerken zijn mannen, vrouwen en jongeren niet evenredig vertegenwoordigd.

Vrouwen zullen eerder Pinteresten en Instagrammen en mannen gaan LinkedInnen en Google Plussen……….

Onderzoek van Business Insider onderstreept dat. In het onderzoek werden Facebook, Twitter, Instagram, Tumbler, Google+, LinkedIn en Pinterest onder de loep genomen. Die bleken niet dezelfde doelgroepen te bekoren.

Zo vallen Pinterest en Instagram vooral bij vrouwen in de smaak. Op Instagram is 68% van de gebruikers vrouw, op Pinterest zelfs 84%.

Mannen hebben minder met foto’s. Zakelijk netwerken ligt meer in hun straatje. Op LinkedIn en Google+ domineren de mannen. Bij die laatste is zelfs 70% van de Amerikaanse leden man.

Jongeren zitten vootal op Twitter en Tumblr. Die zagen afgelopen tijd een sterke groei in leden tussen de 18 en 25 jaar.

Facebook zag juist een stijging in de groep oudere jongeren, die van 45 tot 54 jaar.

Lees ook:Mannen komen van Reddit, vrouwen van Pinterest
Lees ook:Ouderen gaan steeds meer profiteren van nieuwe media
Lees ook:Mannen LinkedInnen beter dan vrouwen
Lees ook:Ouders jagen hun kinderen van Facebook af
Lees ook:Nee dit is te moeilijk voor jou, deze dating-app is voor hogeropgeleiden

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>