De heer in het verkeer is een lady

Ja het NK Kampioenschap Inparkeren is gewonnen door de mannen.

Bij het evenement georganiseerd door autoverhuurder Hertz was de slag aan de heren.

Maar in de praktijk van alledag op de weg verdienen zij de aanduiding ‘heren’ vaak niet.

De heer in het verkeer is namelijk veel vaker een dame…………

Dat bleek enige tijd geleden al uit een onderzoek door bandenfabrikant Good Year.

Zo erkent 13% van de mannen dat ze weleens met alcohol achter het stuur kruipen en 18% dat ze nog wel eens zonder veiligheidsgordel rijden. Bij de vrouwen ligt dit soort verkeersonvriendelijke rijgedrag stukken lager! Het grootste gevaar op de weg is testosteron, oftewel: jonge mannen!

Vrouwen stellen zich een stuk bescheidener op: maar liefst 40% van de mannen vindt dat hij beter rijdt dan de gemiddelde Nederlander. Bij vrouwen is slechts 21% overtuigt van haar kunnen. Als dan ook nog eens blijkt dat er veel meer mannen rechts inhalen en door rood licht rijden, kan geconcludeerd worden dat de heer in het verkeer in werkelijkheid een lady is.

De bandenfabrikant promoot veilig rijden. Jong of oud, beginnend of ervaren bestuurder. Een rijvaardigheidstraining is voor niemand overbodige luxe! Deze trainingen maken bestuurders bewust van de risico’s die het dagelijks verkeer met zich meebrengt en leren om gevaren te herkennen en te vermijden.

Lees ook:Vrouwen + Auto’s = zuinige combinatie
Lees ook:Mannen overschatten hun rijkunsten. Vrouwen hebben vaker het hart in de keel op de weg
Lees ook:Mannen vinden vrouwen in dure auto’s sexy, maar flirten met de ‘kleinere’
Lees ook:Vrouwen maken meer snelheidsovertredingen dan mannen
Lees ook:Paren krijgen gemiddeld na 22 minuten ruzie in de auto

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>