In 11 weken en 7 stappen van je gebroken hart genezen

uit-Als mensen met liefdesverdriet naar een foto van de bewuste ex kijken, worden dezelfde gebieden in het brein geactiveerd worden als bij een cocaïneverslaving en lichamelijke pijn.

Dit betekent, en dat weten we allemaal, dat een gebroken hart écht pijn kan doen of kan aanvoelen als afkicken van harddrugs.

Om te kunnen inschatten hoe lang de weg is die jij nog moet afleggen, legt The Secret Sisterhood de verschillende fasen van een gebroken hart uit.

1. SHOCK
Ook al zag je de breuk niet aankomen, dit is het moment om te beseffen dat het echt uit is. In deze fase heb je de steun van familie en vrienden nog. Belangrijk is dat je niet je toevlucht tot social media zoekt, hou je kring van vertrouwelingen zo klein mogelijk. Contact met echte mensen is nu beter. Stuur ook geen berichtjes of mailtjes naar je ex en hou je gedurende 30 dagen aan EEN contactverbod.

2. ONTKENNING
Je voelt je al minder belabberd en denkt dat het ergste achter de rug is. je wilt het eigenlijk niet meer weten. Nu is het belangrijk om je verdriet onder ogen te zien en na te denken over waar het misging. Waren er signalen die aankondigden dat de liefde over was? Deze tekenen in kaart brengen kan helpen om dezelfde fouten met een nieuwe partner te voorkom

3. OPRUIMEN
Hierna bereik je een nieuwe dip. Let er nu voor op dat je je ex niet begint te stalken. Het wordt ook tijd om zijn of haar spullen op te ruimen, terug te geven of weg te smijten. In deze fase mag je jezelf verwennen met een fijne massage of een heerlijke chocolade.

4. WOEDE
In deze fase mag je je voluit uitleven in je boosheid en wraak, maar alleen in je gedachten. Ga geen leugens verspreiden over hem of haar, maar blijf chic. Werk aan jezelf: ga sporten, ga solliciteren naar een nieuwe uitdaging.

5. ONDERHANDELING
In deze fase komt het verlangen naar de ex weer boven. Je denkt hoe je jezelf of de ander zou kunnen veranderen zodat jullie toch weer samen zouden kunnen zijn. Aanvaard dat het de ware niet was. Een lijst maken van alle slechte herinneringen kan helpen, maar die zet je niet op de mail.

6. DIP
Ontkenning is een automatische reactie van je hersenen op ongewenst nieuws. Het geeft je hart de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie. Bagatelliseer deze dip niet. Je voelt je slecht, dat klopt, maar je komt er wel overheen.

7. ACCEPTATIE
Nu ben je eindelijk in staat om de voorbije relatie in het juiste perspectief te zien. Jullie hebben mooie momenten beleefd, maar het was zeker niet allemaal rozengeur en maneschijn. Hoe kun je weten dat je echt over je ex heen bent? Als je hem of haar oprecht al het goede kan wensen.

Weinig mensen weten liefdesverdriet elegant te dragen. Zeker in een tijd waarin frustraties en misstappen snel geuit zijn op whatsapp, facebook, instagram en twitter. ‘UIT! Het ex-verwerkingsboekje‘ beschermt je tegen gênante acties en reputatieschade. Na 160 pagina’s ben je klaar voor een véél betere match. Of op zijn minst een volgende ex.

Lees ook:De 6 fases van liefdesverdriet
Lees ook:Wat je moet eten als je lijdt aan een gebroken hart
Lees ook:On the rebound
Lees ook:1 van de 8: in welke fase van de relatie bevind jij je?
Lees ook:Stel elkaar deze vragen voor je het huwelijk plant

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>